de eerste 2 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Diemel - WaarBenJij.nu de eerste 2 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Diemel - WaarBenJij.nu

de eerste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Zo de eerste twee dagen zijn om.
Op 28 juli ben ik vertrokken naar Curacao. Na een lange vliegreis was ik snel op bestemming. De eerste dag ging snel om, na deze lange vliegreis vooral niet te laat naar bed, want de volgende dag moest ik om 7 uur weer bij het vliegveld staan om in te checken.

Op 29 juli kwam ik om 15.30 uur aan op Saba. Het was op dat moment erg warm, zo rond de 32 graden. Lynn(voorzitster schoolbestuur) en Diane( directrice van de school) stonden me op te wachten en samen zijn de naar het huisje vertrokken, niet zo ver bij het vliegveld vandaan. Hier maakte ik kennis met Allison, mijn buurvrouw. Samen met Allison ben ik naar het carnaval geweest, was erg gezellig, aan veel mensen voorgesteld waarvan ik amper de namen kan onthouden. Iedereen kent elkaar op dit eiland, dus dat betekende veel nieuwsgierig blikken naar mij.
Het huisje is groot genoeg voor 1 persoon en na een flinke schoonmaakbeurt ziet het er ook weer redelijk leefbaar uit.

Vanaf gisteren is het hier gaan regenen. Het komt met bakken uit de lucht, dus dat hoe ik niet zo te missen uit Nederland. Iedereen lijkt erg blij te zijn met de regen , nu kunnen de reservoirs worden bijgevuld. De buien die nu vallen zijne erg uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar, meestal vallen dit soort buien met kerst.

Ook heb ik vandaag boodschappen gedaan, dit doe je in het andere dorp en meestal halen de bewoners het grootste gedeelte gelijk voor 1 maand. Dit wist ik dus niet dus nu mag ik nog een keer… over 3 dagen.

Het eiland is verder niet begaanbaar met fiets, scooter of brommer. Mocht je ergens naar toe willen en je hebt geen auto dan kun je het beste gaan lopen en liften. Iedereen laat mensen instappen.
Mocht je niet meer verder kunnen met lopen dan ga je zitten langs de kant van de weg en wacht je af wanneer er een auto komt.

Verder lopen hier om het huis een aantal geiten vrij rond, die ook op straat lopen. Iedereen weet ze keurig te ontwijken.
Vandaag ben ik naar de school geweest. Het lokaal staat nog vol met allerlei spullen. Veel van deze spullen zijn nog gericht op het lesgeven zoals wij dat in groep 3 en 4 kennen. Vandaag ga ik me hier nog maar wat verder in verdiepen.

Vanaf 13 augustus start de school. Ik krijg dan 13 kinderen in de klas. De andere klas bestaat uit 23 kinderen, alleen komen deze kinderen liftend naar school en is het niet helemaal duidelijk hoe laat zij arriveren op school, dit verschilt per dag. Tot die tijd moet ik maar hard aan de slag om alles door te nemen en er een mooi lokaal van te maken. Want 13 augustus is nog maar 13 dagen weg!

  • 31 Juli 2012 - 20:16

    Jessica:

    Ik hoop dat je dat eeen fijne tijd belegd!
    Liefs jessica

  • 31 Juli 2012 - 21:47

    Leonie:

    Hej Esther..

    Wat een bijzondere ervaring gaat dit worden! Leuk om je zo te volgen.. Alvast veel succes!
    Liefs Leonie

  • 31 Juli 2012 - 21:54

    Jan:

    hey fijn dat je goed aangekomen bent en leuk om je op deze manier te kunnen volgen maak er wat van daar heel veel succes daar groetjes jan

  • 31 Juli 2012 - 22:13

    Lies En Wouke En Joost :

    hey es

    is het een oude school ?
    succes met inrichten

    we hebben je ook een mailtje gestuurd

    groetjes van ons
    en een poot van rakker

  • 31 Juli 2012 - 22:31

    Rudi:

    Hoi Esther,
    Leuk om te lezen wat je daar beleeft en hoe het daar is. Ik ga je volgen! Heel veel plezier daar!

  • 31 Juli 2012 - 22:37

    Sandra:

    Hoi Esther,

    Klinkt goed allemaal! Je gaat vast een geweldige tijd tegemoet. Veel succes met alles!

    Groetjes, Sandra.

  • 01 Augustus 2012 - 15:20

    Rob + Yvonne:

    hoi Esther,

    Zo te lezen vind je je draai al snel. Heb je ook een mailtje gestuurd.

    groetjes,
    Rob + Yvonne

  • 01 Augustus 2012 - 21:57

    Amersfoort, 1 Augustue 2012 21.55 Door Oma En Wil:

    Hallo Esther,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad.

    Maak er iets moois van en we blijven je volgen.

    Succes,

    Oma en Wil

  • 02 Augustus 2012 - 21:21

    Wouke:

    Leuke fotos esther

  • 03 Augustus 2012 - 18:19

    Colinda:

    Hoi Hoi,

    Super dat je goed bent aangekomen!
    Wouw wat een avontuur!! Ik vind het echt super knap van je!
    Heel veel succes en ik zal je zeker blijven volgen!

    Groetjes!

  • 05 Augustus 2012 - 18:31

    Berber:

    Hoi Esther!
    Leuk dat je al zo snel een verhaal hebt geschreven! Wil je alvast veel succes wensen met het nieuwe schooljaar ! Ben ik blij dat wij toch nog een aantal weken langer van de vakantie mogen genieten;)

    Groetjes Berber

  • 06 Augustus 2012 - 20:37

    Jeltsje:

    Heel veel succes, ben benieuwd naar je verhalen verder!

  • 20 Augustus 2012 - 16:30

    Rommy:

    Hé Esther,

    Leuk dat je al wat hebt geschreven.
    Ik ben erg benieuwd hoe het gaat in school.
    Staat je huisje ver van school?
    Ik wens je heel veel succes. Het wordt vast een erg leuk jaar.

    Groetjes,
    Rommy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Esther

nu op saba

Actief sinds 06 Juli 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 11783

Voorgaande reizen:

29 Juli 2012 - 12 Juli 2013

werken op saba

10 September 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: