Eindelijk weer een verslag uit saba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Diemel - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verslag uit saba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Diemel - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verslag uit saba

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Augustus 2012 | Nederland, Amsterdam

Beste allemaal,
Het is al even geleden dat ik heb geschreven, maar afgelopen week was het heel erg druk.
Na een relaxt weekend, waarin het tegen het vervelen aan zat, begon maandag mijn werkweek.
Alle spullen in het lokaal stonden bij elkaar …. En wat een materiaal!!!!

Maandag heb ik alleen maar kasten verschoven en tafels neergezet. Al het materiaal hadden ze in de kasten en op de tafels gelegd. Dus eerst moest ik de kasten leegmaken en dan waren ze pas verschuifbaar.

Vanaf dinsdag tot aan vandaag heb ik alleen maar materiaal uitgezocht. Puzzels , knutselmateriaal en boekjes waren nog niet eens zo moeilijk. Maar de leerkracht die hier afgelopen 5 jaar had gezeten had allemaal eigen materiaal gemaakt en dit lag echt overal, ongeordend en soms misten hele stukken van dit materiaal. Dit moest allemaal bij elkaar worden gezocht en dan nog worden geordend op gebied van rekenen, Engels, sociale vaardigheden en science.

Ook had ik maar liefst 67 boeken in de klas staan met daarin allemaal taalboeken voor de kinderen. ( voor de leerkrachten onder ons, zowel van fonemisch bewustzijn tot aan het schrijven van verhalen)
De rekenboeken heb ik maar niet geteld. Alhoewel er in de klas wel 12 verschillende rekenmethodes te vinden waren! Dus veel zooi, waarvan sommige dingen weg mochten, maar de meeste naar zolder konden worden gebracht. Pff en dan met 30 graden de trappen op en af…. En dan te bedenken dat boven op zolder geen airco is!
De meeste leerkrachten, congierges, schoonmaaktsters, secetarresses etc. heb ik nu inmiddels ontmoet. Er werken zowel mensen van Saba, als van Suriname, India en nog een aantal andere landen.

Na 4 dagen hard zwoegen met dagen van 9 a 10 uur, zonder pauze, is eindelijk het lokaal klaar. Wie zegt dat leerkracht zijn zo’n makkelijke baan is, moet het is eens proberen.
Gelukkig hoef ik me thuis niet te vervelen want hier staan nog 2 dozen voor met materiaal te wachten tot ik tijd heb om dit uit te zoeken en schoon te maken.
Sinds dinsdag heb ik een assistent in de klas, genaamd Amy. Leuke meid die wel van aanpakken weet. Ook heeft zij wat spullen meegenomen om dit weekend nog uit te zoeken.

Wel ga ik binnenkort kijken naar een autootje.’s Morgens ben ik in iedergeval zeker van vervoer en ‘s middags moet ik maar zien hoe ik thuis kom. Gelukkig rijden hier redelijk wat auto’s langs die me een lift naar huis kunnen geven. Liften is hier heel normaal, maar kan wel erg vervelend zijn als er een tijd geen auto langs komt. Het lopen in de warmte is niet altijd aangenaam. Omdat de school ongeveer een kwartier van mijn huis ligt met de auto zal ik er toch zeker 1 nodig hebben. Ook de winkels zijn hier op 10 minuten rijden vandaan, dit loop je niet even naar huis met tassen vol boodschappen.

Gister heb ik samen met een collega een naburig dorp verkend. We hebben de Organic Garden gezien, waar ze echt allerlei soorten groenten verkopen. Ondanks dat het een heel eind de berg op is en hier geen auto komt was het de moeite waard om te bekijken. De groenten en kruiden zijn 3 maal zo goedkoop als in de supermarkt en zijn biologisch geteeld. Kortom veel voordelen en dan dus maar even afzien en de heuvel oplopen. Voor deze boodschappen moet je wel ongeveer 2 uur uittrekken, 1 uur voor het plukken van de groenten en 1 uur voor het op en af lopen van de berg.

Ook hebben we een duik genomen in een zwembad bij een restaurant. Heerlijk na een lange dag met verkenningsactiviteiten.
De zon is hier wel erg sterk ondanks dat ik me de hele dag goed ingesmeerd heb met zonnebrand factor 50 ben ik toch flink verbrand. Morgen dus even naar de supermarkt om zonnebrand factor 100 te kopen.

Morgen start de eerste schooldag en ik ben benieuwd. Met 2 van de leerlingen heb ik inmiddels kennis gemaakt. Ook heb ik gehoord dat er 2 leerlingen extra bij mij in de klas komen, dat brengt het totaal dus op 15 leerlingen. Heerlijk om mee te beginnen en verder zie ik het wel.
ik hou me erg aan het motto van hier…. Wat vandaag niet lukt kan morgen wel…. of overmorgen… of die dag daarna… of daarna…..

De foto’s die ik wil plaatsen komen nog. Het internet is hier bijzonder langzaam en erg duur. Ook gebeurt het regelmatig dat het internet wegvalt of dat je geen verbinding kan maken, dit is erg afhankelijk van het weer. Als het erg hard waait heb je geen internet en ik zit nu eenmaal in het orkaanseizoen… dus ik weet niet hoevaak en hoe lang ik internet heb.

  • 12 Augustus 2012 - 18:23

    Samantha:

    wat een verhaal weer lieverd!!!

    en factor 100 :o wooowww bestaat die dan???

    hoop dat je leuke kinderen in je klas krijgt!!!!
    leuk thema voor de eerste week is "Wie ben ik"
    zo kun jij de kinderen leren kennen, de kinderen jou en de nieuwe manier van werken ;)

    Succes meid!!!

    in gedachten zijn we bij je!!!

    liefs, knuffels en een dikke kus
    Melle, Samantha en Jaimy

  • 12 Augustus 2012 - 19:26

    Wouke:

    Hey Esther
    succes morgen en op tijd weggaan van huis Je weet maar nooit of ze vannacht een spoorwegovergang bouwen :)

  • 12 Augustus 2012 - 21:32

    Willeke:

    Gaaf hoor! En al bij loteryfarm geweest!? Zo leuk! Geniet en we houden contact!

  • 13 Augustus 2012 - 22:12

    Jeltsje:

    Esther, ik ben zelf om curacao geweest en kom weer helemaal terug in de sferen als ik je verhaal lees, erg leuk!! Heel veel succes daar en ik wacht af tot je volgende verhaal.

  • 15 Augustus 2012 - 14:33

    Gerda E:

    Esther, Alle begin is soms moeilijk:), je ben een kei en zal je wel er goed doorheen werken. Mooi werk hoor en succes. groet van een warme waterbies ljouwert

  • 03 September 2012 - 20:31

    Marion:

    Hoi Esther,
    Heel veel succes en vooral veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Esther

nu op saba

Actief sinds 06 Juli 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 11766

Voorgaande reizen:

29 Juli 2012 - 12 Juli 2013

werken op saba

10 September 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: