Verhuizing - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Diemel - WaarBenJij.nu Verhuizing - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Diemel - WaarBenJij.nu

Verhuizing

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 September 2012 | Aruba, Oranjestad


Beste allemaal,
Via deze weg wil ik jullie laten weten dat ik verhuisd ben naar mijn nieuwe appartement in St. John’s.
Sinds gisteravond woon ik hier officieel. Het liften naar huis is nu niet meer nodig want de school is om de hoek. Nu kan ik zelf bepalen wanneer ik aan het werk ga. Wat een heerlijk gevoel is dat! ( alhoewel ik ook niet te lang mag werken.) Ook zie ik na al die tijd weer eens nieuws uit Nederlands, via BVN op de televisie. Alhoewel ik wel moet zeggen dat de televisie niet helemaal goed werkt. Het volumeknopje van beneden werkt niet meer op de tv. Als je het volume zachter wilt zetten dan gaat hij juist harder.
De buurman zal er nu even naar kijken, waarschijnlijk morgen of overmorgen of de dag daarna.
Voor mij geen probleem, ik kijk wel met het volume wat harder, alleen voor de buurman waarschijnlijk niet zo prettig, maar dan komt hij ook sneller langs! ;P
Eindelijk begin ik een beetje te wennen aan het eiland en het ritme. Wat vandaag niet kan komt morgen wel. Alhoewel je moet oppassen dat je dingen niet te vaak opschuift naar de volgende dag.
Momenteel heb ik geen last van hagedissen, wel leven er in dit dorp heel veel leguanen, maar die komen niet zo snel je huis binnen. Ook zijn er een heleboel geiten in dit dorp. Zowel de geiten als de leguanen komen niet echt bij je in de buurt maar alle bloemen en moestuintjes hebben hier wel flink onder te lijden.

Verder gaat het goed op school, erg druk met veel vergaderingen en problemen in de klas. Maar dat laat de pret niet drukken. Volgende week gaan we met het aanleren van letters beginnen, de klanken benoemen, welke letter zit in welk woord etc. Aan een regenboog komt deze letter dan te hangen. Maar dat moet nog even gemaakt worden. Dus heb nog eventjes wat te doen. Het Nederlands geven gaat eigenlijk heel goed. De leerlingen zijn in mijn klassen alleen maar bezig met het opbouwen van een woordenschat. Het is heerlijk om het Nederlands spelenderwijs aan te leren.
Vandaag ben ik naar de apotheek in de Bottom geweest… even wat halen tegen mijn verkoudheid. Kwamen we daar ook een kapperszaak tegen en een gereedschapswinkel. Dus toch maar overal even naar binnen want je weet nooit wat je aantreft in deze winkeltjes. Kwam ik opeens, achter in de winkel, een dweilemmer tegen dus kan ik nu eindelijk fatsoenlijk dweilen.

Daarna samen met Patricia wat inkopen gedaan bij de supermarkt. Als je veel boodschappen koopt dan brengen ze je namelijk naar huis. Dus wij de boodschappen bij elkaar gegooid en heerlijk een lift naar huis gehad. Ook hebben we nog even een paar kleine foto’s genomen van de omgeving, toch is deze prachtige omgeving haast niet vast te leggen. Je moet de omgeving het in het echt zien. Maar voor mensen die niet van rust houden is dit niets.

Vandaag ook eindelijk wat regen gehad, hopelijk maakt dit een einde aan het broeierige weer.
Tot zo ver weer een verslag je.

oh ja, de locatie op deze site geeft elke keer weer iets anders aan. Saba kan hij niet vinden. Dus toch te klein voor deze wereld :P

  • 02 September 2012 - 10:50

    Cor:

    Klinkt wel helemaal tegek, ook als vakantie bestemming

  • 02 September 2012 - 14:53

    Wouke Lans:

    Nou dat geeft niet wij weten wel waar je zit en het staat wel interessant hoor, elke keer een ander land :)
    greetz van ons

  • 11 September 2012 - 12:06

    Berber:

    Leuk om weer een verhaal te lezen ! Klinkt goed allemaal ! Ik ben jaloers op je geiten en leguanen ;) Binnenkort een paar foto's ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Esther

nu op saba

Actief sinds 06 Juli 2006
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 11766

Voorgaande reizen:

29 Juli 2012 - 12 Juli 2013

werken op saba

10 September 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: