Druk druk druk - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Diemel - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Diemel - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Esther Diemel

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 September 2012 | Aruba, Oranjestad

Wat een hectische tijd. De dagen zijn hier erg lang voor mij. Om 6 uur in de morgen vertrek ik naar school… het is dan nog heerlijk koel buiten. Vaak ga ik pas om 4 of 5 uur weer terug naar huis. Er is nog zoveel te doen.
Het Nederlands, moet voor de kleuters nog helemaal gemaakt worden. Wat ben ik dan blij met digischool en andere lessensites van leerkrachten. Gelukkig heb ik ook de weg naar de bieb gevonden, daar haal ik nu regelmatig Nederlandse boeken vandaan. De leerlingen vinden het prachtig…. Vooral het verhaal van de mol die wil weten wie er op zijn hoofd gepoept heeft.
Verder erg druk om thema’s voor groep 2 op te zetten. Nu gaan we bezig met het thema dieren. Vooral de boerderij dieren. Ook hebben de leerlingen bij mij voor het eerst een elfjes-gedicht gemaakt.
Ze vonden het prachtig om te doen. De leerkrachten stonden nogal verbaasd dat de leerlingen dit konden. (Hihi! Ja ze zijn goed in mijn klas hoor!)
Verder veel verschillende leerniveaus in de klas. Sommige leerlingen moeten na school nog 2 uur lang oefenen en huiswerk maken. Anderen worden door hun ouders een beetje aan hun lot overgelaten. Veel verschil tussen elk huishouden.
Verder heb ik afgelopen weken ouderbezoeken gedaan en kennisgemaakt met verschillende culturen. Vooral de families die uit India komen zijn erg gastvrij.
Donderdag nog even ouderavond gehad en nu heerlijk weekend. Toch lekker binnen blijven want ik kan de rust wel gebruiken.… Ben nog steeds grieperig. (dat krijg je wel van dat weer hier, dan weer in een warme omgeving van ongeveer 30 graden en dan weer in een koele omgeving met een airco van ongeveer 22 graden) Dus nu eerst uitzieken

Verder lopen we te springen om water,… dus stuur vanuit Nederland die regenbuien maar naar ons.
Het water wordt hier namelijk opgevangen, gezuiverd en gebruikt om te wassen, te koken etc.
We hebben gister een klein buitje gehad maar kunnen voorlopig wel 4 dagen continue stortbuien hebben. Iedereen is door zijn water heen en nieuw water is duur… kost een paar honderd dollar om een grote bak te krijgen. Maarja veel vraag en weinig water betekend dat de prijs omhoog gaat. Het frustrerende is dat er wel degelijk buien te zien zijn. Je gaat gewoon lekker op een stoeltje voor het huis zitten en kan de zee zien. Dan zie je op bijna elk moment van de dag wel ergens een bui vallen. Maar als de wolken het eiland eindelijk bereiken zijn ze vaak leeg. Van de week ook een keer, een grote bui en ik heb al met al 1 spetter gevoelt! Zelfs een regendans doen werkt hier niet. De buurkinderen doen dit graag maar heeft tot nu toe nog niet geholpen.

In Oktober ga ik voor 3 dagen naar Sint Maarten. Gewoon even lekker eruit en daar eens alles bekijken. Het enige wat ik hier veel hoor is dat ik naar het Hotel sea view moet…..Want dat zit namelijk tegenover de Mac Donalds. Iedereen op dit eiland is gek op junkfood als ze naar St Maarten gaan. Is ook niet zo vreemd want een mac, domino of burger king hebben we hier niet op dit eiland.
Dus als je naar Sint Maarten gaat dan kun je iedereen weer tegen komen op deze plaatsen.

Ik wil al een paar weken een foto maken van het uitzicht vanaf mijn huis. Je kunt namelijk St Eustatius, St Kitts en Nevis, Montserrat en soms zelfs Gaudeloupe zien liggen op een heldere dag. Heb het nu 1 keer gezien.... zo mooi... maar natuurlijk op dat moment geen fototoestel bij de hand. Nu zit ik elke dag te kijken of het nog een keer te zien is. Maar geduld is een schone zaak..... en dat wachten duurt soms ontzettend lang, zoals nu dus!
Verder heb ik niet zoveel nieuws hier meer. Het gaat hier allemaal rustig zijn gangetje. Geen bijzondere dingen gedaan, maar ik heb ook nog 3 kwart jaar te gaan.

  • 29 September 2012 - 18:01

    Jeltsje :

    Het klinkt geweldig meid!! Kunnen de kinderen in groep 2 al schrijven?
    Je hebt geen methodes? Wat een uitdaging lijkt mij dat, leuk hoor!!

    Groetjes, Jeltsje

  • 30 September 2012 - 16:32

    Diandra Van Der Voort:

    Dag Esther,
    Ik heb je reisverslag met plezier gelezen. Ik ken je niet, maar heb zelf ook veel interesse in het werken op Aruba of een van de andere eilanden. Hoe heb je dit aangepakt? Ik zou graag wat meer informatie willen krijgen via internet, maar er is weinig te vinden.
    v_diandra@hotmail.com hopelijk kan jij mij hiermee verder helpen.

    Heel veel succes en fun!
    Groetjes, Diandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Esther

nu op saba

Actief sinds 06 Juli 2006
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 11766

Voorgaande reizen:

29 Juli 2012 - 12 Juli 2013

werken op saba

10 September 2006 - 03 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: